tisdag 3 juni 2008

Kontraster i Vaxholm

Fastnade för det här hemmet eftersom jag har en förkärlek för kontraster. Här har familjen blandat den asiatiska enkla minimalismen med den vita lite lantliga skandinaviska stilen.
Precis min smak, det blir vitt, luftigt och härligt med inslag av svart och lite levande grönt.
Sen tycker jag att det är härligt när man väljer att inreda med den moderna elektroniken istället för att gömma undan den. Visst, en TV kan vara oerhört ful, men nu har vi alla en så varför inte stoppa in den i inredningen istället och göra något vackert av den?
En annan gång ska jag visa hur vi har gjort.




Alla bilder kommer från Sköna Hem

6 kommentarer:

Anonym sa...

Min melodi oxå, uppskattar stilbrytningen i hem!

Tina sa...

Väldigt fint!!! Kram Tina

Jes/Vita villa vila sa...

Oj så snyggt!!! Kan inte annat än att hålla med dig :) Supersnyggt & mkt inspirerande!!!

Hoppas du njuter av vackra vädret - önskar dig en jättefin vecka!

Kram/Jes ♥

Gårdsromantik sa...

Wow vilket hus!
Precis så där luftigt som du sa.

Kram Maud

Granne med Selma sa...

Kul att vi fastnat för samma trapp:-) Visar samma på min andra blogg Selmas granne. Tycker som du att den är sååå fin!
kram Sussie

Ann-Catrin sa...

riktigt riktigt snyggt.. jag gillar oxå kontraster så där!!

ha det så härligt fortsättningsvis i helgen
kram a-C