onsdag 16 december 2009

Julfint i köket


8 dagar kvar!


Nu är det inte lång tid kvar till julafton! Men för mig är egentligen inte julafton den absolut bästa dagen utan dagarna nu innan och runt jul. Pynta, fixa, städa, baka och mysa det är det som är jul för mig. Och sen kan man ju stoppa in lite god mat, fika, godis, julfilmer, spel, goda böcker och lite mera mys där också.

Och det verkar ju faktiskt som vi kommer att få en vit jul i år, första året på länge! Otroligt vackert och mysigt. Men för att gnälla lite är det lite besvärligt med barnvagnen. Idag har vi plöjt oss igenom snömodden för att posta årets julkort. Ska visa upp det här sen.

För att övergå till något annat så skrev jag ju tidigare att köket här hemma just nu går i julrött. Känns så hemtrevligt och mysigt så här till jul.


De röd-rutiga kuddfodralen sydde jag förra året av kökshanddukar. Mycket enkel variant med knytband på sidorna. De passar bra i kökssoffan även i år.

Den rutiga duken fyndade jag i somras på Lantliv i Leksand. Tänkte direkt på jul när jag såg den så den har legat i lådan och bara väntat på att få åka fram.


De söta prickiga kopparna passar ju lika bra till sommar som till jul. Just nu är favoritinnehållet glögg!

Julstrumpa är en tradition från Ts barndom som vi har plockat in här hemma.


1 kommentar:

Lilla huset på prärien sa...

Heeeej!

Vad juligt och fint du har gjort det! Jag bara ÄLSKAR de underbara ljusstakarna du har i betong. Fantastiskt fina... kanske jag ska önska i julklapp :)

Du har fått det så fint hemma hos dig med de fina sofforna, kökssoffan med de fina kuddarna och allt julpyntet.

Hoppas du får en jättemysig jul!

Kram Jenny