måndag 30 juli 2007

Kulturextas









Så, då var man tillbaka till verkligheten igen med jobb, mobil-mottagning och internet.
Hade knappt min mobil på under 3 hela veckors tid och kollade inte mailen en enda gång. Kändes rätt bra, men resultatet blev 45 olästa mail i inkorgen, och då var det inget spam.
Arvikafestivalen klarade jag rätt bra, sjävklart regnade det endel men jag satt mest under partytältet och fick inte ens anledning att använda mitt nyinköpta rosa paraply med vita hjärtan. Lite besviken är jag men "som tur var" regnade det en del igår istället.

Idag traskade jag ändå rätt glatt tillbaka till jobbet igen, även om det självklart är helt underbart med semester så trivs jag ju faktiskt med att jobba också. Idag har det varit måndags-lugnt, hade en visning med 8-10 personer, vilket egentligen är ganska lagom.

För att absolut ingen ska missa det tänkte jag passa på att tipsa om Stockholms Kulturfestival redan nu, den äger rum runt om i Stockholm mellan den 14 och 19 augusti.
Förutom att det är helt otroligt bra att det just är en KULTUR festival så är det ju ännu bättre att 99% av hela utbudet är gratis.
Tyvärr jobbarar ju jag lite för långt bort för att kunna hänga på festivalen alla dagar, men är som tur var ledig fredag-söndag. Så då ska jag passa på.
Gratis program-tidning finns att hämta från och med 1 augusti på bland annat Kulturhuset, jag ska hämta en så fort jag bara kan och sen ägna en hel kväll åt att ordentligt läsa igenom, ringa in och sjävklart planera in hela helgen.

Inga kommentarer: