tisdag 3 juli 2007

Semester



















Min långa tre-veckors semester närmar sig med stormsteg. Självklart är den redan välplanerad med mycket små utrymmen för spontana inlägg (de spontana inläggen är däremot såklart inplanerade).

Nästa vecka ägnas åt sommarens festival-tradition, nämligen Arvika festivalen. Jag börjar dock känna mig gammal och ser absolut inte charmen i att bo fem nätter i ett varmt tält på en lerig åker tillsammans med en massa fulla och odrägliga människor. Men biljetter är bokade och bilen lånad så förhoppningsvis kommer även festivalstämningen smygande.

Eftersom allt varit väldigt osäkert har jag faktiskt inte ens börjat planera min festival-outfit ännu. Festival är en riktig pose-happening, men jag tror att jag har vuxit ifrån det där med syns mest är bäst, satsar nog på att försöka överleva hela veckan istället, (vilket däremot inte betyder att jag kommer ha gummistövlar, kängor eller armébyxor).
Har helt glömt vad som är vettigt, men har för mig att höga klackar är mindre bra. Antagligen är det inte lämpligt med ballerina heller. Men det beror ju i och för sig på mängden av lera. Hörde idag att det är risk för regn ... regn och festivaler är en mindre bra kombination.
Dax att leta upp paraplyet också kanske, är lite besatt av fina paraplyer. Har en vitare variant av det som syns på bilden, men är även lite sugen på ett glansigt ljusrosa. Sen har ju H&H även en hel del fina paraplyer nuförtiden. Finns ju en stor fördel med dom små istället för de stora, de är ju däremot inte riktigt lika eleganta. Jag kanske måste ta med mig två olika...

Inga kommentarer: