fredag 11 januari 2008

Antikrundan


Nu ska jag skriva ettt inlägg som jag egentligen borde ha skrivit för länge sen; min kärleksförklaring till Antikrundan.

Antikrundan och jag har många fina stunder att se tillbaka på, då vi i stort sett har vuxit upp tillsammans. Vet egentligen inte riktigt när det började, (när sände man första säsongen?), jag har alltid älskat antikrundan, redan när jag var liten satt jag bänkad framför TVn varje vecka tillsammans med pappa.
Antikrundan är en smula heligt för mig, det är omöjligt att få nog av alla dessa vackra gamla ting som radas upp i program efter program. Allt från gamla leksaker och textilier till modern konst och rokokobyråer.
Skulle man, mot förmodan, tröttna så kan man inte annat än le åt alla dessa antikfantaster. För mig vore det en dröm att äga en sån kunskap och passion som experterna på antikrundan, att så fullständigt gräva ner sig i ett enda intresse och lära sig allt, för mig är det avundsvärt!
När nu Antikrundan skulle börja igen igår så ringde min pappa mig veckan innan "Du har väl inte missat att antikrundan börjar nästa torsdag?" Tack pappa! Om det är någon som skulle kunna tävla i historiekunskaper mot antikrundans experter, ja då är det min pappa.

Bilden är taget från http://www.svt.se/antikrundan

1 kommentar:

Jes/Vita villa vila sa...

Kul att hitta en ny spännande blogg! Kommer gärna tillbaka. Kram Jes