fredag 15 maj 2009

Sommarskåp


Sådär, äntligen fredag igen och solen skiner! Hemma hos oss har det flyttat fram lite pasteller även i köket. Blir så fint med lite rosa och ljust grön/turkost till allt det vita.
Har ju äntligen fått våra nya köksstolar också som även de är vita så nu är det mycket vitt i köket. Ska visa dem en annan gång.

Hoppas ni får en mysig helg!



Det söta rosenfatet fyndade jag på loppis i Roslagen förra sommaren för nån tia, så fint till sommaren. Chokladkopparna kommer från Lantliv i Leksand.

Även dessa små koppar är fyndade på loppis, boken är helt otroligt fin och måste självklart få stå framme.

Den söta rosen-skålen fick jag av min mamma när de höll på rensa hos sig förra veckan. När vi var små hade vi den som godisburk. Väcker härliga minnen :)

Foto, Sara Nyblom

2 kommentarer:

Zizzi sa...

Vilket fint och "somrigt" skåp du har!
Kram cissi

Lilla huset på prärien sa...

Ah - jag trodde nästan att jag skulle få se de fina vita krukorna där i skåpet någonstans! De är otroligt fina att ha kryddor i juh, lyckost dig som har de fina :)

Ha en skön vecka!

Kram Jenny