måndag 26 oktober 2009

Kommer tomten snart?

Idag funderar jag över när det egentligen är legitimt att börja blogga om julen? Fick just ett mailutskick från Ikea-Family att nu kunde de inte hålla sig längre, nu är det jul på Ikea!
Jag tycker nog egentligen att det är lite för tidigt. Inte förrän 1a advent vill jag börja fixa och piffa hemma. Men däremot kan man ju fundera, tänka, drömma och planera. MYCKET!
Förra året fotade jag massor här hemma, dokumenterade hela jul-inredningen. Men tyvärr hann jag aldrig blogga något om det. Det var så väldigt mycket bröllopsbestyr så jag hade helt enkelt inte tid då. Ska verkligen försöka ta igen det med råge i år, kanske slänger upp några fjolårets bilder också. Som den här ovan.
Nu hoppas jag bara att november går riktigt fort så att man får börja snart, längtar! Fast inte FÖR fort kanske, hösten är ju också härlig.

3 kommentarer:

Designe sa...

Ja, tiden brukar ju börja gå så fort när det blir första advent så man får väl passa på att förbereda nu så man hinner njuta i december istället! Vi har ingen snö än...har plusgrader både dag och natt, skönt på ett sätt men ser fram emot snön ändå! Kram :)

Tidsmästarinnan sa...

Halloj!
ja, tänk till exempel om man skulle försöka köpa några julklappar i tid i år, det hade varit en positiv upplevelse och nästan något av en chock tror jag :-)
På Trädgårdsfredag såg jag ikväll att man kan plantera tulpanlökar nu (inomhus alltså) så har man tulpaner till jul, ungefär. Det skulle jag vilja ha!
Kram på dig vännen!
Susanne

Lilla huset på prärien sa...

Ja julen är härlig tycker jag också. Och hade jag bara haft tid att fixa lite här hemma hade jag börjat jag också. Men jag HAR ingen tid! Skulle vilja gå ut i skogen och plocka mossa, göra lite julgrupper, kanske plocka in lite hyacinter snart. Ja, och så vidare. Men ingenting har blivit gjort här. Snart är stearinljusen slut också så jag måste fylla på hos Kamprad snart :)

Ha en fortsatt skön vecka!

Kram Jenny