fredag 9 maj 2008

Jobb och balkongpiff

Nu bär det snart av mot Leksand. Ikväll är det förhandsvisning på museet och imorgon är det vernissage för årets sommarutställning - Hilding Linnqvist, resa dikt och dröm.
Soffan hann precis bli klar igårkväll så nu kan T sitta där och njuta av solen i helgen medan jag är i Dalarna och jobbar.

Här ser man vår nya soffa lite bättre

När man har rökande vänner gäller det att ha ett askfat på sin balkong, vi har två

Oj! Där ser jag att det står ett turkost ljus kvar sen förra året



Lite mer av vår svarta soffa

Här står det krukor och väntar på att det ska sås till sommaren, men jag tycker det är så fint med lerkrukorna tomma också

Hade först köpt en röd- och vitprickig duk men sen blev jag så sugen på rosenknoppar, så köpte båda. Alla röda möbler får fortsätta vara röda även i år, får som om de blir vita till nästa somma. Nya mindre stolar ska det åtminstone bli, i år fick det räcka med en soffa... tror jag.

1 kommentar:

Jes/Vita villa vila sa...

TACK för dina rara ord inne hos mig vännen!

Vilka härligt våriga balkongbilder du visar oss! Myyyysigt värre!

Kram Jes ♥