fredag 30 maj 2008

Sommarinspiration från Yttermo

Ojoj det har blivit väldigt dåligt med bloggande senaste veckorna, har jobbat för mycket.
När jag jobbar på konstmuseet i Leksand så bor jag med min svärmor på deras gård i Yttermo i Leksand, (T:s barndomshem)

Tänkte visa lite bilder på hur det ser ut där just nu. Enjoy!
Kanske kommer lite fler bilder senare under sommaren.

Granngården

Ladan på gården går i vinkel
Gammelstugan och härbret

Bostadshuset

Älskar de där trädgårdsmöblerna, så fina!

Gammelstugan

Bersån med sitt fina stegolv

I en del av ladan har man inrett ett uterum; "Gregers bodega" Där har vi njutit av ett antal midsommaraftnar och kalas på sommaren

Kortsidan på bostadshuset bakom ett rosablommande träd

Baksidan

7 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Men vilket vackert ställe - häbreoch vackra förstukvistar och falufärgade timmerväggar - det är min melodi det!

Tack för vackert tittgodis!

Kram Maud

NICOLINAS BONING sa...

Underbart ställe...men var i Dalarna är det inte underbart...fniss...;-)
Jag är speciellt nyfiken på bodegan...en liten kik inuti vore inte helt fel:-)
Bersån och trädgårdsmöblerna är ljuvliga...synd bara att det tar en sån jädrans tid med att få bersåer så där härligt täta...och jag har ju så bråttom jämt så jag har inte tid med att fixa en sån här hemma!
Kramar/Birgitta

Ann-Catrin sa...

Godkväll!!

Blir alldeles lycklig av dina vackra sommarbilder från ett grönskande Leksand... så otroligt vackert det är..blir alldeles varm i själen och full av längtan!

Kraam A-C

Hanna sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Hanna sa...

Vad är en gammelstuga, om dom inte bor där. Är det som affars?

Jag vart tvungen att ta bort det första, för det var typ inte ett ord som var rättstavat...

Tobias sa...

Ja gammelstugan är ungefär som affars. T pappa använde det som kontor tidigare men nu är det mest som förvaring av diverse saker.

Lilla huset på prärien sa...

Åh vilket grymt ställe!! Helt fantastiskt. Jag var upp i Dalarna för första gången i somras och blev HELT förälskad!! Det är så HIMMELENS vackert där att man blir helt tårögd. Och detta var ett superställe - vilken källa till ro och inspiration. Lyckliga du!

Kram Jenny