måndag 5 maj 2008

Semester och loppis


Nu är jag hemkommen från en härlig helg uppe i Ångermanland, vi har krattat, städat, rensat, planterat, renoverat, målat, piffat, fikat, spelat spel, promenerat och självklart slank en liten loppistur in också.
Jag hittade många små fynd, allt för bara 26 kr! Köpte även fem små söta kryddburkar i porslin men fick ingen bra bild på dem idag, ska visa dem vid ett senare tillfälle.

Älskar små söta rosenknopps-koppar, köpte dem egentligen med tanke på den nyrenoverade lekstugan. Men de fick åka hem med mig till Stockholm et tag istället. Satte små värmeljus i och ställde ut dem på balkongen så länge

En gammal fin tallrik och små kakformar


Söta gamla sockerkaksformar, ska självklart använda dem och baka riktigt fina sockerkakor!

4 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Tänker alltid att jag skall spana efter sådana där fina koppar men brukar inte ha sån tur som du.

Kram Maud

Maria sa...

Här skall det bakas ser jag.
Ang Allt i hemmet, börjar bli lite besviken på den tidningen, aldrig något nytt. Känns som om de fotar samma hem hela tiden.Jo trädgården börjar ta sig, utemöbler målade och på plats, fattas bara att måla min fina parkbänk som står utanför fönstret påp framsidan och en väldigt massa staket och plank!

Marie sa...

Vilka fina loppissaker du har fyndat!

Och, wow, vilket vackert vitrinskåp ni har köpt! Superfint!

Ha en trevlig kväll!
Kram Marie

Mjuka sa...

MEN SÅ RARA TING...jag är också en loppisjagare. Urfina koppar.
kramar Malin