måndag 23 november 2009

Nedräkning till advent!


Äntligen!

Nedräkningen har börjat, bara några dagar kvar till första advent. Jag vill inte plocka fram julsakerna förrän vi har haft vad som går under namnet "stora-städdagen" här hemma. Känns helt enkelt inte riktigt rätt att börja göra julfint innan det är julstädat också. Men på lördag, då smäller det! Ska även försöka klämma in ett besök på torget innan dess för att bunkra upp med mossa, tall- och granris.
Så efter det ska jag visa bilder på hur det juldekoreras hos oss. Det är så kul att titta runt på alla bloggar och se hur det ser ut runt jul hemma hos er andra. Alla har någon egen tradition och liten pryl som bra måste åka fram varje år. Och så kan man ju självklart få lite tips och inspiration på vägen. Nu ska jag fortsätta kika runt.


Trevlig vecka!

Foto från Martha Stewart living

1 kommentar:

Lilla huset på prärien sa...

Hmm... du ger mig lite dåligt samvete. Jag har inte hunnit fixa någon mossa eller några blommor alls tyvärr. Ingen fix o trix alls. Nej det måste bli bättring. Kanske hinner jag baka imorgon!

Kram Jenny