fredag 31 augusti 2007

Kalas


Finns det något roligare än att planera och arrangera kalas och fester!?
Spelar ingen roll om det är en mindre middag för 2-4 personer eller en jättestor fest för över 50 pers. För två veckor sedan fyllde Tobias år, inte jämt, men ändå värt att fira med ett riktigt tårtkalas. Jag planerade inför detta i flera veckor. Två dagar innan dagen D handlade jag alla ingredienser och kvällen innan började jag baka den första tårtan. (Den är godast om den står ett tag i kylen innan).
Men trots att jag var så väl förberedd med planering och listor, hade gjort upp ett schema med klockslag och allt var medräknat, så blir det vääääldigt stressigt mot slutet i allafall. Gästerna skulle komma 18:30, och 17:30 står jag där med fortfarande två hela tårtor kvar att baka.
Självklart kom ingen av gästerna den utsatta tiden så stressandet var totalt onödigt. När gästerna väl kom så blev tårtorna i allafall mycket uppskattade och alla tre va faktiskt jättegoda.

Lika roligt som att själv arrangera en fest är det att gå på fest. Den här sommaren har varit full med spännande och mysiga fester. Och än finns det några kvar. Nu på lördag är det dags för den tredje bröllopsfesten. Även här finns det ju en hel del man kan planera och fixa. Jag är i full gång med att fundera över kläder, skor, accesoarer, frisyr och smink. Veckan efter åker vi upp till Falun på en kompis 30års-fest, då måste självklart en annan outfit planeras. Dessa två fester kommer antagligen bli oerhört olika, så då krävs ju självklart olika typer av planering. men lika barsnligt längtansfull är jag till båda.
Senare kommer en kräfskiva och ännu en bröllopsfest där jag är både toastmaster och gäst. Känner på mig att jag kommer skriva mer om detta senare. Skål!

Foto, Sara Carlsson

Inga kommentarer: