torsdag 16 augusti 2007

Önska kostar ingenting


Oh, jag är helt besatt av inredning och shopping just nu. Har så mycket tankar och idéer att alla mina block snart är slut. Jag skriver listor på listor på listor som handlar om allt från vilka möbler vi ska köpa till vad vi ska borra och måla. Tyvärr kräver ju allt sånt här en hel drös med pengar, pengar som man egentligen inte har.

Men vår "stil" kräver även en hel del letande på loppisar, och då blir det åtminstone lite billigare. Förra helgen gjorde vi ett riktigt fynd och hittade en söt liten lampa med guldfot för 25kr, nu ska vi bara hitta en lämplig lampskärm till den också.
Mitt största ha-bägär just nu är den svarta spegelbyrån från kära Ikea som ska stå i vårt sovrum. Den SKA jag bara ha! Annars så är vi kloka och inser att sånt här tar tid, man måste inte skynda sig igenom utan det är en process. En process som till på köpet är rolig, så det finns verkligen ingen anledning att skynda, vad ska man då göra sen? Fast klar blir man väl i och för sig aldrig. En annan anledning till att ta det långsamt är att man absolut vill vara säker på att detta just är det rätta. Vi hade tänkt ha vardagsrummet i svart, vitt och rött, men har plötsligt ändrat oss helt. Vad det blir får ni se ... om något år kanske?

Inga kommentarer: