måndag 15 oktober 2007

Inredning x2

Förra helgen var jag och Tobias på inredningsmässa; Stockholmsmässan i Älvsjö. Hade egentligen tänkt att skriva om det redan förra veckan, men .. ja, tid är det ont om. När vi kom hem var den stora frågan från alla "vad ni köpte för något?". Svaret lyder; ingenting. För oss var denna dag till största del en stor inspirationskälla + att vi kom hem med flera snygga tapetprover och en MASSA godis. Det som annars faktist var mest spännande var de olika föreläsningarna, allt från champange-provning till rena inredningstips och historialektioner. Det fanns också mindre roliga saker - ytterdörrar, varmvattenberedare och övriga villa-saker. Här är det bostadsrätt som gäller!

Igår var vi däremot på IKEA igen, och har nu efter mycket om och men, kommit på vilken divan vi vill köpa, det blir en Ektorp, vit. Jag ska också kolla upp, om och hur man gör för att måla golv. Är otroligt sugen på att måla parketten vit.
Sovrummet är nu nästan klart, fattas bara sänglampor (och en del saker som får bli en senare fråga), så nu tänkte vi istället koncentrera oss på vardagsrummet.
På IKEA hade man plockat fram alla juldekorationer. Jag veeeeet, det är alldeles för tidigt. Men I can´t help it. Har längtat och planerat julen sen i somras. Så när det nu äntligen börjar synas i butikerna blir jag alldeles lycklig. Fanns otroligt mycket snyggt pynt. Men jag ska faktiskt inte shoppa nåt riktigt än. Tyvärr hade de inga svarta plastgranar, är på jakt efter en sån.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Den jul ska gå i svart, silver och vitt. Kanske lite lila. Härligt :)

Unknown sa...

Lila verkade vara årets julfärg på IKEA.

Sara sa...

Roligt att du lämnade en kommentar hos mej. Vi köpte förresten en Ektorp divan för några veckor sen och jag kan räkna gångerna som jag har suttit i den på en hand, den är paxad av dottern för all framtid. Nä, skämt åsido...hon har varit sjuk och då har det varit en perfekt dagbädd åt henne. Hoppas ni blir lika nöjda med er som vi är med vår !!