tisdag 29 april 2008

Balkongen


Idag är det en sån där härligt solig vårdag i Stockholm igen. En sån där dag då man får lust att fixa till balkongen. Jag är oerhört ambivalent i år. Förra året pratade vi om att lägga in trätrall det här året, men nu känner vi att det får nog vänta ett år till.
Tidigare har vår inredning inomhus gått i färgerna rött, svart och vitt. När vi flyttade för ett år sedan åkte allt rött bort, nu finns det inte så mycket som en röd kudde kvar - förutom på balkongen.
Balkongen går fortfarande i rött med en röd hylla, röd matta och en röd bänk, möblerna går i grått.
Så nu är frågan, ska jag måla om allt i vitt eller inte?
Köpte en röd-och vit prickig vaxduk till balkongbordet eftersom jag tänkte att det kanske kunde få vara lite rött i alla fall men i senaste Allt i hemmet hade de så fina inspirationsbilder där balkongerna gick i härliga pasteller så jag blev lite sugen på det också. Har även funderat på svart/vitt. Möjligtvis med röda detaljer.


Eller varför inte rosa pasteller OCH rött som hos Hemtex ?Dyning vind/solskydd (IKEA) som passar för balkongen skulle nog vara fina hos oss, finns i flera färger och i hel vitt


Romantiskt rosiga kuddar från Rusta


Bollö soffa från IKEA är liten och nätt med plats för två personer,
men måste målas om

Smidö bänk med ryggstöd är 113 cm lång men rätt luftig ändå så den borde funka på en balkong
Söta Smidö bänk från IKEA
Mälarö soffa är också jättesöt, men lite större, 119 cm lång


Inspirationsbilden överst kommer från Domino

3 kommentarer:

Maria sa...

Köpte allt i hemmet i morse och skall läsa den nu i eftermiddag! Kanske kan få lite tips till min trädgård, fast jag är nog ganska inriktad på vad jag vill ha. Väntar på lite varmare väder bara så att jag kan börja måla planket!

Gårdsromantik sa...

Är också sådär supersugen på pastell sedan jag började blogga.

Kram Maud

Ann-Catrin sa...

Ja nu vill man fixa och dona överallt.. och när butikerna skriker pastell..ja då fångas man.. speciellt den här årstiden..

så fina och inspirerande sakr du visar..

kram o fin valborg A-C