torsdag 4 september 2008

Höstpiff i köket


Jag hör till dem som faktiskt älskar att det äntligen är höst igen.
Visst, sommaren är härlig på sitt sätt men sol och bad, men när hösten kommer då kan man äntligen slappna av igen. Inte så mycket krav och bara vara och njuta av den underbart klara luften, de prasslande löven och regnet...
Har alltid älskat regn, vet faktiskt inte varför, det bara är så. Det är lika härligt att promenera ute i regnet ett mörk höstkväll som att sitta inne och lyssna på smattret. Allra härligast är det att då sitta ute på balkongen där vi har plåttak.
Regnar det på morgonen så vet jag att det kommer bli en bra dag, plocka fram paraplyet och ut och njut! Kanske även därför jag älskar paraplyer, ska visa mina finaste någon dag.

Har passat på att göra det lite höstigt på matbordet med rönnbär i min nya fina skål (Kina Björklund) som jag köpte på museet i somras. Fyllde den tidigare med körsbärstomater. Stoppar in några bilder från det också.

Äntligen har jag fått mina betonljusstakar (Tove Adman) har spanat på dem i flera år, men nu står de tillslut hemma på vårt köksbord

Här ser man den fina skålen som är gjord av Kina Björklund lite bättre

Detaljbild på rosorna i dekoren

1 kommentar:

My White Cottage sa...

Tack för titten hos mig! Vilken superfin skål!!! Älskar också betongljusstakarna som även jag har i min ägo. Har haft dom i flera år men jag tröttnar aldrig på dom!

Krokarna i mitt badrum har jag köpt i en butik i Linköping som heter Systrarna Grön, men det var för 1 1/2 år sedan... Kanske kan du hitta liknande hos någon nätbutik som säljer lantlig inredning!

Ha en fin helg!
Kram från Jenny