fredag 19 september 2008

Projekt: Sy


Känner mig så väldigt inspirerad av Marie och hennes blogg Vita Ranunkler som har sytt sy snygga kuddar till soffan, och även av Mia på Mias Landliv, hon har sytt ett helt underbart lapptäcke.
Jag vill också sy, eller framförallt vill jag också ha lust att sy! Jag är ju egentligen inte så pysslig av mig och om jag börjar på något, vilket är väldigt sällan, så slutar det ofta med att det inte blir nånting alls eller väldigt halvfärdigt. Är det inte något som blir klart på en timme så har jag absolut tröttnat, och går det minsta lilla fel tröttnar jag också.
Men nu var det faktiskt länge sedan jag ens försökte så det kanske är dags igen.
Har en liten bit tyg kvar som jag har tänkt sy åtminstone en
kudde av, älskar kuddar, man kan aldrig få för många! Låter som ett bra lördagsprojekt, får väl berätta sen om det blev något.

Trevlig fredag allihopa!



Foto, Sara Carlsson

Inga kommentarer: