måndag 8 september 2008

Sovrums-Detaljer

Nu ska jag äntligen visa lite bilder från vårt sovrum. Färgerna går igen i hela vår våning, i sovrummet dominerar vitt, svart och lila med detaljer i silver och lite guld på lampfot och sängknoppar.
Blir ingen helhetsbild än för golvet ska målas och en stor möbel har ännu inte kommit på plats..

... To Be Continued ..


Den här bilden är tagen för ett tag sen, så några nya kuddar har tillkommit. Överkastet kommer från Hemtex och är i en härligt mustig aubergine-färg

Älskar sänghimlar och draperier i sovrum. Har satt upp en gardinstång i taket precis vid sängens slut och där hänger det ett tunnt lila tyg från båda hållen. Ramen på väggen bakom kommer från IKEA

I fönstret har vi två olika gardiner som hänger under varandra som panelgardiner gör, trots att de inte är panelgardiner. En tunn vit bomullsgardin underst och en härlig lila ovanför. Har bara en gardin av varje (för att det inte ska bli så mörkt) som är dragna åt ena sidan och ihopsatta med en tofs.

Älskar den här lamfoten i guld med tassar, som är ett riktigt loppisfynd. Har funderat på att måla om den till vit eller svart, men nä, inte nu i allafall. Den är så härlig som den är!


På sänggaveln hänger min underbara kimono som jag köpte nu i somras i Japan-Town i San Francisco

Den stora vita korgen får precis plats på andra sidan dörren. Väldigt praktisk att förvara exempelvis sängkläder i

Foto, Sara Carlsson & Tobias Nyblom

6 kommentarer:

NICOLINAS BONING sa...

Vilket härligt sovrum:-)
Jag älskar färgen LILA!!!
Kramar/Birgitta

Skatan sa...

Godmorgon och tack själv! Sänghimmel har jag nog alltid drömt om sedan barnsben. Låter så himla romantiskt!

Nu skall jag ned och äta en långsam hotellfrukost :)

Ha en fin dag,

Anna

mera pannkaka sa...

å, vad fin blogg du har! jättekul att hitta hit, tur du lämnade ett litet spår efter dig inne hos mig :)

Betongljusstakarna från Tove Adman har jag också spanat på, de är så himla coola!
Jag måste kika lite mer här inne nu tror jag.
Kram - vi ses igen!

Tidsmästarinnan sa...

Alltså, nu var jag inloggad med fel konto... Det är Susanne Tidsmästarinnan som är här och smyger!

Mjuka sa...

Åh lila och svart som är så snyggt!! Underbart sovrum!!
Kramar M

Ann-Catrin sa...

Lila är ju riktigt inne nu i höst.. det är en verkligt vacker färg.. passar ju hur fint som helst där i ert vackra sovrum!!

kram kram a-C