måndag 11 januari 2010

2009

Har sett att många bloggare har skrivit fina årskrönikor över det gångna året, och jag vill ju inte vara sämre, bara senare ...
Så här kommer min

Januari
År 2009 kunde inte ha börjat bättre. Måndagen den 12 januari, 5 dagar innan vår bröllopsdag, fick vi reda på att detta var året då vi skulle bli föräldrar. Självklart var detta den mest fantastiska bröllopsresenten! Lördagen den 17 januari gifte vi oss i Leksand. Vigseln var otroligt stämningsfull och vacker och bröllopsfesten efteråt var jättetrevlig och rolig. Vi var mer än nöjda och jag är helt övertygad om att även alla gästerna var det. Måndagen efter åkte vi iväg på vår bröllopsresa till Egypten.

Februari
En ganska lugn mellanmånad. Vi landar lite efter att hektisk bröllopsplanering och bara njuter av att vara man och hustru. Jag målar sommarens loppisfyndade skänk som äntligen kommit hem till oss efter några månaders väntan i garaget på vårat sommarställe.

Mars
Börjar springa fram och tillbaka till mödrarvården och jobbar sista månaden på Nutek. Planerar lite inför min kommande 30-årsdag. Går på massa visningar men bestämmer oss tillslut för att inte alls flytta innan bebisen.

April
Jag fyller 30 år vilket bland annat firas med en otroligt mysig, avslappnande och romantisk överraskningsresa till Trosa tillsammans med min man. Jag börjar veckopendla igen eftersom jag börjar jobba på arkiv i Leksand.
Jag löser äntligen gåtan med hallen och hittar svaret ute på balkongen. Vår gamla blombänk blir utmärkt som sittplats och förvaringsmöbel till hallen, efter att ha målats vit såklart.

Maj
Sommarvärme, syrener och hundkex! Vi shoppar loss på Ikea och kommer hem med både nya köksstolar och en ny Ektorp-soffa + en massa bebisgrejer.

Juni
Jag tar lite semester och tar en trip till London. Midsommar firas i midsommarens högborg Leksand och sen blir det tre veckor uppe i Ångermanland.

Juli
Nedräkningen mot liten bebis har börjat men jag jobbar även denna månad kvar uppe i Leksand. Börjar längta hem nu faktiskt.

Augusti
Äntligen slut på jobbandet och dags att bara vara hemma och boa. Fyndar ett nytt vardagsrums bord på loppis och T får måla den vit. Målar även lilla bebisens vagga som mina föräldrar fyndat på loppis åt oss.

September
Äntligen dags! Den 8 september kommer lilla Vendel ut till oss, alldeles alldeles underbar!

Oktober
Njuter av att vara hemma med min lilla son, höstpiffar lite men tar det mest bara lugnt och myser.

November
Dags att börja förbereda inför julen. Planerar och skriver listor, men väntar till första advent innan julen kommer in på riktigt.


December
Julmyser för hela slanten. Vi dricker glögg och bakar lussebullar. Vendels första jul firas uppe hos farmor och farfar i Leksand och självklart blir det massvis med julklappar.


2 kommentarer:

Designe sa...

Vilket härligt år ni haft! Ett riktigt lyckoår! Tänk att få en bebis i present bara några dagar innan bröllop, då är det meningen!:) Så himla söt han är Vendel! Jättekul att få läsa om ert år! Fin vintrig bröllopsbild oxå! Hoppas ni får ett minst lika fint år i år! Kram :)

Love and be proud sa...

Härligt år! Påminner lite om mitt, bröllop i mars o bebbe i juni ;) kram. ps. snygga färger du har hemma!!!