lördag 9 januari 2010

Jul ända till 20-dag-knut!


Jag tänkte slå ett slag för att faktiskt spara julsakerna framme ända tills 20-dag knut. Det verkar som om det går en trend i att slänga ut allt så fort som möjligt, helst redan innan nyår. Här hemma försöker vi hålla på den gamla traditionen att "20-dag-knut-åker-granen-ut". Men visst håller jag med, precis som att det kliar i fingrarna innan jul att få plocka fram allt kliar det lite i fingrarna nu att få plocka bort det igen.
Men nej, jag försöker härda ut. Tycker fortfarande att det är mysigt, och det kommer vara med lite sorg i hjärtat som jag tar bort stjärnor och ljusstakar från fönstren. De sprider ett så mysigt ljus om kvällarna. Dock måste jag erkänna att jag plockat bort några saker i smyg, och att jag nu faktiskt längtar tills på onsdag när det är dags. Men om man tjuvstartar blir ju själva dagen "20-dag-knut" inget speciellt längre. Jag ska istället försöka göra den dagen till lika förväntansfull som den innan första advent när allt kommer fram.
Så här kommer förmodligen de sista julbilderna för den här gången.

Så här ser det fortfarande ut hemma hos oss!





Inga kommentarer: