torsdag 14 januari 2010

Vackra paraplyer

Jag älskar paraplyer, vill gärna vara en paraply-samlare. Men har bara 8 st, tappade en rosa favorit på tunnelbanan förra året. Antar att man åtminstone borde ha 10 innan det kan räknas som en samling.
Älskar att vara ute i regnet, har alltid gjort, så det kanske är där min fäbless för paraplyer börjar. Men de har nåt visst, är särskilt förtjust i vackra lite längre paraplyer, inte de där små praktiska som man fäller ihop. Men det finns många sådana fina också, har särskilt ett som är väldigt fint + mitt rosa som försvann.


I hallen i paraplystället från Lisbeth Dahl står två favoriter. Ett gammalt svart med trähandtag som tyvärr är lite för trasigt för att ens avändas längre, och ett vitt från Lisbeth Dahl som är så fint kupol-format.


1 kommentar:

Tidsmästarinnan sa...

Hej där!
Jag har hört att om du har fler än tre är det en samling :-)
Jag har också gått och fingrat på ett jättefint från Lisbeth dahl, jag tror det är samma... ett sånt skulle man ha!
Kram
Susanne