måndag 18 januari 2010

Färgtema: Lila

Hejsan!
Måndag igen, hoppas ni haft en riktigt mysig vinterhelg, det har vi! Tänkte ge mig på ett litet färg-tema här i bloggen för att liva upp lite i januarimörkret.
Precis som hos många andra är det mesta i vårt hem vitt. Men vitt tycker jag oftast blir vackrast om det också finns lite kontraster. I vårt hem dominerar 4 färger + grönt från växter. Vitt, Svart, Grått/Silver och just nu, Lila. Idag tänkte jag börja med några bilder på lila detaljer hemma hos oss.





5 kommentarer:

Vita drömmar och choklad sa...

Hej!
Vilket fint hem du/ni har.
Ha en bra fortsatt dag!
Kram Milla

me and alice sa...

Hej Sara!
Åh jag gillar också lila! Det smyger in fler och fler lila pryttlar här hemma nu...
Vad mycket fint du har!
kram Susanne

Designe sa...

Vilka härliga kuddar och så fint med lila! Ja, till vitt är det absolut fint med lite färg! Jag skulle behöva mer vitt hemma så man kan variera sig mer med olika färger som man är sugen på! Ha en bra dag! Kram :)

Ann-Catrin sa...

Hallå¨sara!

ja lila som accentfärg är väldigt väldigt fint.
Och får mig att längta till VÅR!
Härliga bilder

Varm kram
A-C

Huset på kullen sa...

Hej! Håller med, lite färgklickar måste man allt ha i allt det vita =)

Ha en fortsatt bra dag! / Linda