söndag 10 februari 2008

Projekt

Jag letar desperat efter ett vitrinskåp. För tillfället står alla våra höga vinglas bara på köksbänken, och så kan vi ju inte ha det. Helst ska det vara ganska stort, självklart ha glasdörrar men gärna en del med luckor utan glas eller lådor, så man kan gömma undan saker.
Skåpet ska vara vitt, men behöver ju inte var det innan. Blir nästan bättre om man får måla om det själv.
Den här veckan ska jag inte åka till Leksand utan vara hemma, så ska försöka slutföra mitt påbörjade list-målar-projekt i köket. Sen är det ju också de där hylllorna ...
Jag och Tobias har pratat i snart ett år om att vi vill ha öppna hyllplan över köksbänken. Tyvärr har vi fortfarande inte kommit längre än så. Vi är nämligen inte riktigt överrens. Tobias vill ha flera små hyllor och jag vill ha färre längre, men jag tror nog att vi kan komma överrens ... snart.

För några veckor sedan köpte vi en begangnad kökssoffa i furu med röd-och blårutigt tyg. Nu är den ommålad, tyget är bytt och kuddar är köpta. Blev riktigt bra, ska visa före - efter bilder sen.


Vi har också pratat om tapet i hallen ett tag, måste bara hitta den perfekta. Just nu är vi lite sugna på rosor från boråstapeter.


Det fina skåpet kommer från http://www.country-dreams.se/

Inga kommentarer: