tisdag 4 mars 2008

Shopping


Har varit i Leksand och jobbat på Konstmuseet i en vecka, men nu är jag äntligen hemma igen. På lördag förmiddag innan jag öppnade museet drog jag med T till butiken Lantliv. Hade varit där tidigare och spanat lite, finns otroligt mycket fint! Hittade ett vitrinskåp, en hallbänk, två fotöljer, en stol och en fotpall som vi ville ha. Blev ju dock inget av detta på grund av den lite strikta budgeten. Men vi kom i allafall därifrån med två fina krukor och en toalettpappershållare.

Skrev ju för ett tag sedan om att vi funderade på tapet till hallen. Det blev inte de stora rosorna utan istället andra rosor. Vi besökte Björklund&Winqvist och där fanns det ju hur mycket fint som helst. Vi fastnade dock för en som kändes som vår stil och som kommer passa utmärkt hos oss. Får visa resultatet när den kommit upp.


3 kommentarer:

Ann-Catrin sa...

hallå där..
så underbara krukor... de är ju fantastiska..
och vad spännande det ska bli att se tapeterna sen!!
ha det bäst kram A-C

Angelica sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Första gången jag ser din blog som jag mera av en slump råkade komma förbi.
Tapetmodet har förändrats kraftigt de senaste åren och jag vet inte om jag tycker att det har bidragit med så bra lösningar för den vanliga bostaden. Stora kraftigt färgade mönster som gör det omöjligt för andra föremål, som bilder och konst, att komma till sin rätt. Men den traditionella konsten tycks ju inte uppta någon större plats längre i heminredningen.
http://hagaborg.blogspot.com/