tisdag 15 april 2008

Golv, Städning och Kökssoffa


Tack så hemskt mycket för alla råd! Fast jag vet inte om jag blev så mycket klokare, nästan tvärtom. Jag fick i allafall berätta för T att svart inte alls är mer praktiskt än vitt. Så om han vill vara praktiskt är det kanske grått som gäller?
Men just nu går det verkligen inte att måla några golv i allafall eftersom vi håller på att fixa med vårat nya vitrinskåp. Står en gammal garderob fullproppad med diverse papper, böcker och spel i köket där vitrinskåpet ska stå och denna måste givetvis tömmas. Usch! Hade ingen aning om att det kunde finnas så mycket saker i den där garderoben. Allt ligger nu framme på bord, golv och stolar. Men tillslut blir det nog fint!

Nu är det egentligen ganska länge sen vi äntligen hittade en kökssoffa, men jag har fortfarande inte visat den. Pratade länge om att vi ville ha en kökssoffa men det tog lång tid innan vi hittade en vi ville ha. Men tillslut så, på Blocket för några hundralappar.
Så här såg den ut då:

Efter några lager vit färg, byte av tyget samt lite snygga kuddar så ser den ut så här istället:

5 kommentarer:

Hanna sa...

kan man förvara saker i locket?

Ann-Catrin sa...

hej där!!
tack för besök på min sida..det gjorde att jag hitade till dig..men jag har varit här tidigare..

så underbart snygg den blev soffan.. en dröm helt enkelt..och så snyggt med alla kuddarna.. det var verkligen prickn över i!!!

kram A-C

Gårdsromantik sa...

Men tänk så otroligt mycket lite vitfärg gör med en soffa! Den blev jättefin!

Kram Maud

A home far away sa...

Soffan blev urfin med lite vit färg! Det är alltid fint att "mjuka" till det lite med kuddar.
Ha det gott
Gunilla

Marie sa...

Soffan blev jättefin! Tänk att det kan bli så stor skillnad när man målar det vitt.

Kram Marie