onsdag 2 april 2008

Hyllor


Jag har ju alldeles glömt bort att visa upp de nya hyllorna i köket. Köpte dem träfärgade på Clas Ohlson och målade dem sen vita. Köpte både vita lite mindre sirliga konsoller och dessa svarta i gjutgärn. Vi velade lääääänge mellan vilka vi skulle använda, men bestämde oss för de svarta tillslut. Och jag tror att vi valde rätt!
Vi hade från början också tänkt oss tre stycken i höjd, men vi fick tänka om där, satte istället upp den sista ovanför ett fönster.
På hyllorna står lite koppar och burkar, giillar särskilt te-burken eftersom jag dricker så mycket te. På översta hyllan står kannan som jag hittade uppe på vinden. Jag fick bort fläckarna så nu är den som ny.

Har inte heller berättat att jag målat den fula trälisten vit, kom ihåg att jag hade tagit en rätt bra före-bild, men hittade den inte. Så jag får visa upp en lite sämre. Men ni fattar konceptet ..







3 kommentarer:

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Åååå så fint det blev med hyllorna...fin svart vit blommig kruka ju!!!

~~* W I T H ♥ L O V E *~~
Millan!!

Gårdsromantik sa...

Vilka vackra ting - är också svag för gamla kannor och svarta konsoller mot vitt blir så snyggt!

Kram Maud

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the GPS, I hope you enjoy. The address is http://gps-brasil.blogspot.com. A hug.