måndag 14 april 2008

Hjälp, vilken färg ska vi måla golvet!??


Oj, nu har jag inte bloggat på över en vecka, det blir ofta så när jag är uppe i Leksand och jobbar. Men nu har jag en plugg-vecka hemma hos oss.

Igår köpte vi äntligen mina drömmars vitrinskåp, helt perfekt. Tyvärr inget billigt loppisfynd, men hittar man inga sådana så får man väl köpa nytt då, lite dyrare, men lika fint!! Ska visa det när det är pifftat och klart!

Nu skulle jag behöva lite hjälp av er andra. Det är ju så att jag rätt länge nu har klagat på vårt fula golv i både kök, hall och även i sovrummet. Vi har tänkt byta golven eftersom, men just nu sparar vi våra pengar till annat så det får ju bli nästa år. MEN, nu har jag läst att man faktiskt kan måla på linoliumgolv. Hade jag ingen aning om, men gissa om jag blev lycklig!!?
Den stora frågan handlar nu om vilken färg golvet ska bli. Det är nog snyggast om hall och kök får samma. Eller?
Jag har ju en förkärlek för vitt, men min kära T anser att det direkt kommer att bli smutsigt och skitigt. Han vill inte ha vitt golv utan svart, svart tänker jag blir alldeles för mörkt och föreslog grått. Men nu är jag kanske lite inne på svart i allafall eftersom alla våra möbler ändå går i vitt.
Jag är oerhört ambivalent. Vad tycker ni?

9 kommentarer:

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Oj ingen aning...
woow, gillar er rosentapet..sååå fin!!

Millan

Maria sa...

Hej!

Hade nog målat i svagt grått, inte helt vitt. Tänk bara på att golvet blir inte särskillt tåligt, det spricker lätt. Men visst det är en enkel och billig lösning, håller det så håller det!

me and alice sa...

Hej!
Hade nog också valt svagt grått. Kanske stora rutor i köket i vitt o grått!
Lycka till!
kram Susanne

På min gatan i stan sa...

Jag hade nog kört på svart. Det är väldigt snyggt till allt vitt!

Kram Martina

Unknown sa...

På svart syns varenda litet dammkorn. Fast du påstår ju att du gillar att städa. :)

Marie sa...

Oj, vad svårt! Jag hade nog valt grått!

Kram Marie

Gårdsromantik sa...

Kan ni inte måla sådana där svart vit rutiga golv så får båda som dom vill.

Den där rostapeten har jag länge haft ett gott öga till - får se om den kommer hem till oss?

Kram Maud

Julias vita drömmar sa...

Jag hade målat vitt :D
Men eftersom det inte gick igenom så skulle jag köra på svart. Det blir nog riktigt snyggt. Men det där med att allt syns på vitt, och att det skulle vara enklare med svart stämmer inte, vi har svart i hall och farstu och allt syns på de golven. Men allt behöver ju inte vara praktiskt jämt :)

Skriv gärna en kommentar i min blogg när ni målat, är så nyfiken på resultatet!

Kram/Julia

Tina sa...

Jag tycker du ska gå på mörk grått på golvet. Vad fin soffan blev!!! Ha en trevlig tid i Visby. Kram Tina