onsdag 11 april 2007

This is me















Idag har jag knappt gjort ett dugg vettigt, om inte att arrangera en knytisfest räknas då, för jag har fyllt år och det måste ju firas!
På lördag kommer vi att köra första flyttlasset till nya lägenheten i Skarpnäck, jag har planerat inredningen i månader.
Att flytta in i ett hus ritat av Ralph Erskine känns som ett bra lass att bära. Kände direkt när jag kom dit att detta var något speciellt, inte speciellt som i dagens nya moderna arkitektur utan bara speciellt. Fönstrena är låga och taken med tegelpannorna är sluttande som på äldre byggnader. Lägenheten är en 2a på 63kvm, en 3a hade självklart vart trevligt, men dit räckte inte ekonomin. På grund av ekonomin får inredningen även ta ett tag, men det får bli som ett härligt projekt där man tar en liten bit i taget.
Just nu vill jag ha svarta och vita lotus-ljuslyktor av keramik, de ser inte riktigt ut som de här vanliga, och går att köpa på Lagerhaus.
Ikväll ska jag ta paus från flyttpackandet och krypa upp i soffan och se "Impressionisterna" på SVT2 20:00, gör det du också!