fredag 24 oktober 2008

På hyllan






Så här ser det ut på en del av hyllan ovanför fönstret i köket just nu. Min lilla samling av små kvinnofigurer och en flaska Portvin. Det är inte vilken flaska som helst utan en som vi själva provade ut på en vingård i The Valley, Californien - otroligt god, inte sådär söt som många är. Men finns tyvärr inte att köpa i Sverige.

Idag, (eller igår blir det väl när klockan nu är 01.33) var jag ju på Afternoon Tea på Vetekatten, (REKOMMENDERAS!) men jag var också inne en snabbis på Åhléns. Och OJ vad mycket fina julsaker de hade, ha-begär! Så nu lääääängtar jag till jul, vilket jag i och för sig började med redan i somras. Men man får inte börja för tidigt, inte innan 1a advent är min regel. Men det är ju inget som säger att man inte får börja förbereda och titta innan!

Foto, Sara Carlsson


5 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Nä..titta måste man ju få göra:)
Och vad fint du har på hyllan. Gillar mycket!
Kram Lallis

Villa Hemma sa...

Jättefint, gillade den svarta damen extra mkt :-D

Ja, snaaart är det jul...

- Jenny

Anonym sa...

Jag gillar den svarta ängeln (?)

Designe sa...

Mums va gott med portvin!...
Ja, nu är det farligt att gå i butiker..man blir så köpgalen! :)

Tidsmästarinnan sa...

Vitt och svart är så himla snyggt. Och afternoon tea, mmm... det vill jag också fika på där, jag älskar Vetekatten!

Varm kram från
en snuvig en