onsdag 8 oktober 2008

Tillbaka från London!

Nu är vi hemma igen! känns ofta lite dubbelt att komma hem. Samtidigt som det är skönt att få se sitt hem, sova i sin egen säng och äta och laga sin egen mat så är det ju också lite vemodigt. Den där känslan att vara ledig och fri för vad man vill finns ju inte på samma sätt hemma. Nu måste jag sätta igång med allt sånt där man kan låtsas inte existerar när man har semester.
Men men ... så är det. Nu är vi i alla fall tillbaka i Sverige och Stockholm och Ts kläder ligger i stora högar i hallen. Pedantisk som jag är packade jag upp allt mitt redan igår.

Det blir bara en liten rapport för det finns ingen som helst möjlighet att skiva ner allt vi gjort från två hela veckor. T har ju tidvis jobbat men själv har jag bara varit ledig och gjort roliga saker. Passat på att vara både shoppande- och kulturell turist.
När T jobbade besökte jag museer och gallerier, när han var ledig var vi på fotboll, såg en musikal, shoppade och åt på restauranger.

Tror dock inte att det blev en enda inredningspryl - om man inte räknar två fina röda julstrumpor som vi ska hänga upp i december, utan mest massa kläder, accesoarer, skor presenter och julklappar.

Men eftersom det inte blev ett enda inlägg från London så måste jag ju ta tag i det igen, ska även försöka hinna med alla bloggar jag missat.

I London är jag framförallt fascinerad av alla vackra byggnader, så tänker visa några av dem




Foto, Sara Carlsson

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka fina bilder! Tänkte bara tipsa om en jättebra sida där man kan ladda upp sina foton och skriva recensioner om hotell och sevärdheter.
Här är en länk direkt till London

Anonym sa...

Hej! Ramlade in på din blogg av en slump - tror det var via någon inredningsblogg jag brukar besöka. Om jag nu inte tar alldeles fel så är jag faster till din sambo...

Ha det bra i höstrusket! Faster H.